joi, 6 august 2009

Un inginer roman, mort într-un incendiu pe un vapor, în Canalul Suez

"Un inginer de vapor român a murit în urma unui incendiu care a izbucnit în sala motoarelor, la bordul unei nave din Canalul Suez, informează Daily News.
Românul, identificat drept Ion Sălcescu, de 56 de ani, a fost singura victimă a incendiului, ceilalţi 18 membri ai echipajului fiind evacuaţi în siguranţă şi apoi repatriaţi.
Focul a izbucnit în puntea superioară a sălii motoarelor, între doi pereţi, însă autorităţile nu au stabilit cauza incendiului.
"A fost un incendiu puternic, vaporul a ars în întregime", a declarat o sursă oficială.
Vaporul Shingal, construit în 1979 pentru a transporta mărfuri, se îndrepta în nordul Canalului Suez când incendiul s-a declanşat, la 70 de kilometri în sudul Portului Sadi, pe 7 ianuarie.
Nava era a unsprezecea dintr-un convoi şi a ancorat din cauza incendiului. Epava nu reprezintă vreun risc pentru alte vapoare, fiind retrasă de un remorcher din Canal în Lacul Amar.
Shingal avea steagul Republicii Panama, fiind trecută în Registrul Maritim rus, după ce a fost declasată din registrele german şi român.
Vaporul e deţinut de grupul Transoceanic Maritim, operatorul şi managerul său fiind Serviciile Maritime Londoneze. Managementul tehnic al vasului era responsabilitatea Mektar Shipping and Trading."







Asta scriu agenţiile de ştiri, care n-au habar ce se intâmplă, copiaza şi ei o ştire de pe afară. Shingal e fostul Filaret, cargo de 8700 făcut la Braila, inginerul de vapor e de fapt Şef Mecanic, întâmplător primul şef cu care am navigat, Portul Sadi e de fapt Port Said, capătul din Mediterana al canalului, Mektar e Metkar, etc. Asta e soarta românilor care n-au avut şansa să se angajeze la companii străine bune şi au rămas pe epave, din diverse motive. Şi mai ales, celor care întreaba unde e flota noastră, uite-o:

Ăsta e Filaret, ars în Bitter Lake, pe canalul Suez

















Şi uite-l şi pe fostul Gorun:

2 comentarii:

marius mocanu spunea...

nu intamplator am facut doua voiaje la METKAR pe fostul Husi (actual SINJAR) si pe fostul TELEORMAN (actual PERSEUS K). in cel de-al doilea voiaj am fost cu electricianul care era pe SHINGAL cand vaporul a luat foc.
la metkar am plecat cadet punte si conditiile sunt asa cum si le poate inchipui mai oricine.
pacat de flota noastra si ca o mare parte din cei peste 40 000 de navigatori si destul de multi viitori navigatori (actualmente studenti) romani sufera pentru ca (ne)alesii neamului au decis pentru noi.
pacat! pacat! pacat!

marius mocanu spunea...

...din ciclul "eram sa uit"...
imi spunea electricianul despre care va spuneam ca a fost pe Shingal (asta se intampla prin iunie 2010) ca inca nu a primit banii promisi de catre companie pentru incidentul de pe Suez.
tipic Metkar!